Anasayfa
3D Pazar
Konu Aç
Maliyet

3D Baskı Maliyet Hesaplama Aracına Yeni Özellikler: Dosya Sürükle, Anında Kâr Hesapla

Genel Tartışma
erolblt
Konuyu Açan
erolblt
Moderatör
🧠 Rehber
01.06.26 00:58
5 Yanıt
39 Görüntülenme
2 Beğeni

Selam,

Bir süredir 3D baskı maliyet hesaplama aracını elden geçiriyorduk, sonunda istediğimiz noktaya geldi. Kullananlar bilir, eskiden gramı, baskı süresini, filament fiyatını tek tek elle giriyordunuz. O dert bitti. Artık 3D baskı maliyetini ve kârını hesaplamak hem çok daha hızlı hem de bayağı pratik.

STL / 3MF Sürükle-Bırak ile Otomatik Gram ve Süre

3D Baskı Maliyet Hesaplama Aracına Yeni Özellikler: Dosya Sürükle, Anında Kâr Hesapla

En büyük yenilik bu. Slicer'dan çıkardığınız dosyayı (stl, 3mf, gcode) doğrudan aracın üstüne sürükleyip bırakın, yeterli. 3mf veya gcode atarsanız hem gram miktarını hem baskı süresini kendisi okuyor. Stl dosyasında süre bilgisi olmadığı için orayı yine elle giriyorsunuz ama gram tahminini seçtiğiniz malzeme yoğunluğu ve infill oranına göre kendisi yapıyor.

Yani slicer'da bekleyip rakamları kopyalama, bir o pencereye bir bu pencereye bakma derdi yok. Dosyayı bırakıyorsunuz, alanların çoğu kendiliğinden doluyor. Özellikle çok parça hesaplayanlar için ciddi zaman kazandırıyor.

KDV Dahil Net Kâr Hesabı

3D Baskı Maliyet Hesaplama Aracına Yeni Özellikler: Dosya Sürükle, Anında Kâr Hesapla

Faturalı iş yapanların en çok istediği kısımdı, ekledik. Satış fiyatını KDV dahil girip oranı seçtiğinizde (%20, %10, %1, %0) araç KDV'yi düşerek net kârınızı gösteriyor. Yani ekrandaki rakam gerçekten cebinize kalan tutar, kafanızda ayrıca hesap yapmanıza gerek yok.

Önerilen Satış Fiyatı ve Kâr Marjı Hesaplama

"Bu parçayı kaça satsam?" derdine de çözüm var. Hedef kâr marjınızı girdiğinizde araç, birim maliyetin üstüne ekleyip KDV dahil önerilen satış fiyatını önünüze koyuyor. Acelesi olanlar için hazır %25, %50, %100 oranları da duruyor. Birim kâr ve toplam kâr ayrı ayrı yazıyor, üretim adedini değiştirince hepsi anında güncelleniyor.

Fiyatlandırma kafanız karışıksa aracın altındaki rehberde gram bazlı, saat bazlı ve karma fiyatlandırma modellerini de anlattık, ona da göz atın.

Hesaplamayı Link ile Paylaşın

3D Baskı Maliyet Hesaplama Aracına Yeni Özellikler: Dosya Sürükle, Anında Kâr Hesapla

En pratik kısım belki de bu. Hesabı yaptıktan sonra "Linki Kopyala"ya basın, çıkan bağlantıyı kime gönderirseniz o kişi sizin girdiğiniz tüm değerleri ve çıkan sonucu birebir görüyor. Müşteriye teklif verirken ekran görüntüsü atmaya gerek kalmıyor; linki yolluyorsunuz, açıp bakıyor. Tekliflerinizi çok daha düzgün ve güvenilir gösteriyor.

Kısaca neler değişti

Filament maliyeti, elektrik gideri, işçilik, amortisman, fire payı ve paketleme + kargo zaten hesaplanıyordu; üstüne bunlar geldi:

  • Stl / 3mf / gcode sürükle-bırak ile otomatik gram + süre
  • KDV dahil / hariç net kâr hesabı
  • Hedef kâr marjına göre önerilen satış fiyatı
  • Link ile paylaşılabilir hesaplama
  • Değer girdikçe anlık güncellenen sonuçlar

Deneyin, geri bildirim bırakın

Aracı test etmek isteyen 3D baskı maliyet hesaplama sayfasından girip baksın. Takıldığınız ya da eksik gördüğünüz bir şey olursa konunun altına yazın, ona göre düzeltiriz. Şimdiye kadarki özelliklerin çoğu zaten sizin önerilerinizle çıktı.

Bu arada bastığınız parçaları 3D Pazar'da ücretsiz listeleyebiliyorsunuz, yazıcınızda yaşadığınız sorunlar için de forum her zaman açık.

Kolay gelsin, kârlı baskılar.

Yanıtlar 5

ArthurvMorgan

Erol hocam emeğinize sağlık. Bilgisayar açık olmadığı ve şu an açamadığım için içine dosya sürükle bırak ile hesap yaptırama fırsatım yok ama bayağı fonksiyonel ve pratik yapmışsınız bence. "E daha ne olsun" derler ya o şekil olmuş bence. Özellikle kar marjı, kdv gibi hesaplarla uğraşmaktan kurtarma kısmı gayet fonksiyonel bence. Var mı yok mu bilmiyorum ama ben olsam belki rahat durmaz  baskı adedi gibi bir şey koyardım belki en fazla. Belki de vardır bilmiyorum. Emeğinize sağlık. 

1
erolblt
ArthurvMorgan kullanıcısına cevaben:
Erol hocam emeğinize sağlık. Bilgisayar açık olmadığı ve şu an açamadığım için içine dosya sürükle bırak ile hesap yaptırama fırsatım yok ama bayağı fonksiyonel ve pratik yapmışsınız bence. "E daha ne...

Teşekkür ederim 😁 1 kilodan kaç adet çıktığını hesaplatıyorduk zaten, ama "bir üründen 500 adet basılırsa ne kadar filament lazım olur" gibi şeyler de aklıma yeni eklentiler getirdi. Her seferinde tamam artık diyorum ama forumda bunun gibi yazılar okudukça aklıma durmadan yeni bir şeyler geliyor. Model önizleme de vardı listede, bakalım daha neler ekleyeceğiz.

1
ArthurvMorgan
erolblt kullanıcısına cevaben:
Teşekkür ederim 😁 1 kilodan kaç adet çıktığını hesaplatıyorduk zaten, ama "bir üründen 500 adet basılırsa ne kadar filament lazım olur" gibi şeyler de aklıma yeni eklentiler getirdi. Her seferinde ta...

yaa ben gcode dosyasından model önizleme yaptıtmıştım 3d. çok çirkin olmuştu. Üstüne düşülse birşeyler olurdu ama uğraşmadım bunun hazır moddli vardır dosyada diye. :) Ya bu kodlama işi bitmiyor zaten. 😁 Teee 15 seneden fazla olmuştur arduino yokken pic 16f84 mikroişlemcilerle tavana fiberoptikten yıldız kayması efekti yapardım. Biri geliyor e ben bunun ne zaman geleceğini biliyorum der, başkası gelir az daha hızlı kayaydı ya bu yıldız der. En son gittim rastgele modu koydum. İki tane de potans koydum hız ve geçiş süreleri olarak. Alın dedim oynayın durun akşama kadar. 😁 Kodu da çok basitti. 10lu yüreyen ışık bildiğin ama pwm yapıyordu. kuyruklu yıldızın arkası gittikçe parlaklığı azalıyordu. 

Ben web sitesi işlerinden hiç anlamıyom valla. Bir arkadaş domain falan satıp web sitesi yapıyordu. Dedim bana index sayfasını ver, ben onla takılcam. Facebook yoktu galiba o zamanlar ama şirket içi sosyal medya bendeydi. O zamanlar macromedia flash vardı. tey tey teyy. Koca kafalardaki gibi milletin kafayı ps'de kesip abuk subuk hayvanlara yapıştırırdım. 😂

Teknoloji çok acayip. ne flash kaldı ne pic16f84. Bir şeyler aramaktan helak olurduk. İşimiz aydınlatma ya, binalara dış cephe aydınlatma sunumu yapardım. Şimdi bana biri flash öğrettiydi. Orda lamba simülasyonu için gradient bir dikdörtgen çizip açı veriyordum, blur falan veriyordum. Ama yani bunun daha gerçekçi bir yolu vardır diye aklımda dönüp duruyor. Bilgisayar bilimleri mi tasarım mı artıj okuyan arkadaş vardı. Ekmek almaktan geliyorum, ayaküstü sohbet ediyoruz. Lan olm onu png yapsana lan dedi. Alpha kanalı var dedi. Ufkum genişlediydi o ufacık bilgiyle. Basit ama internette bile neyi arayacağını bilemeyince bulamıyorsun. Pendik belediyesinin binasına bir sunum yapmıştım efsane olmuştu. Renk değiştiriyor falan. Normalde o işi tasarımcı vardı bir tane, 1 günde teslim ederdi. kassa 2 saate verir. Ben 1 hafta uğraşmıştım. Ama ışık oraya çarptı, burdan gölgesi düştü, yok prrgola ışığı keser falan gerçeğinden ayort edemezsin öyle sahici bir şey olmuştu. Sanatçı gibi işlemişim ben bunu bilmeden ilk defa yapınca. 😂😂 Halbuki o kadar gereği yokmuş. Ben ne bileyim. sfsfs Mynet maillerde kalmıştı o işte. Sonradan mynet mail adreslerin depoları sildi. Yıllar sonra mynet'te çalışan biriyle tanıştım. Zerresi kalmadı onların dedi. üzüldüm yaa. Hatıra kalırdı.  

0
erolblt
ArthurvMorgan kullanıcısına cevaben:
yaa ben gcode dosyasından model önizleme yaptıtmıştım 3d. çok çirkin olmuştu. Üstüne düşülse birşeyler olurdu ama uğraşmadım bunun hazır moddli vardır dosyada diye. :) Ya bu kodlama işi bitmiyor zaten...

Hocam yazınızı okurken hem eğlendim hem de geçmişe güzel bir atıf olmuş. Ben PIC16F84 ile pek fazla uğraşmadım ama Arduino tarafını döktürüyordum, okullara projeler yapıyordum, C# ile bağlayıp görüntü işleyerek çalışan şeyler filan üretmiştim, baya eğlenceliydi. Sonra dedim ki "abi bu kadar yeter, bir firma kuralım" ve oradan öyle yürüdük işte, robotik kodlama, 3D printer satışı, filament satışı derken bir 4 sene kadar da ara verdik.

O arada web ve IT sektörüyle ilgilenince "kendi uygulamamızı biz yazıp biz geliştirelim" dedim. Bir keresinde evin ortasına elektrik bandıyla şerit çizip çizgi izleyen arabaya yolu yapmıştım, 1 yıl öyle kaldı, gelen giden soruyordu 😄 Güzel, eğlenceli zamanlardı.

Şu an her şey bir anda değişip gelişiyor, yakalamak için sürekli o trendin içinde olmak gerekiyor. Ben de elimden geldiğince burayı geliştirmeye çalışıyorum. Şu sıralar mobil uygulama üzerinde çalışıyorum, hem çok kullanışlı hem de çok basit olacak, kimseyi yormayacak 😀 Bunu da buraya bir alt yazı gibi düşeyim dedim, yakında görsellerini paylaşırım.

1
ArthurvMorgan
erolblt kullanıcısına cevaben:
Hocam yazınızı okurken hem eğlendim hem de geçmişe güzel bir atıf olmuş. Ben PIC16F84 ile pek fazla uğraşmadım ama Arduino tarafını döktürüyordum, okullara projeler yapıyordum, C# ile bağlayıp görüntü...

Yapay zeka büyük sıçrama oldu şu an. Herşey birbirine girdi. Ama eğlenceli elektronik ve bilişim sektörü. Ben çoğu şeyi bana yarayacak kadar öğreniyorum. O kadar çok konu var ki merak salınacak, ömür yetmez tam hakkıyla öğrenmeye. Değişik zamanlardan geçiyoruz bakalım. 

16f84'ün de abartılacak bir tarafı yok. Arduino'nun atmel'i gibi bir mikroişlemci işte. Sadece arduino gibi hazır bir kartı yok ve çevre elemanları için devreyi siz kuruyorsunuz. 16f serisi bir aile tabii ki. tıpkı arduinonun uno, mega, nano gibi çeşitlerinden biri. 16f877 var misal o da 30 küsür bacaklıydı yanlış hatırlamıyorsam. 16f626'ydı galiba adı 8 bacaklı falan ufak bir şeydi. Kendi dahili osilatörü vardı. Vardı derken bu mikroişlemciler hala var. Sadece arduino çıkınca eski hobi için uğraşanlar ilgisini kaybetti bu işlemciye karşı. 

Zaten arduino eğer binlerce ürün çıkartacaksanız seri üretime uygun tercih edilebilecek bir şey değil. Ha istedikten sonra tercih edilemez mi, tabii ki edilir ayrı konu. Ama saçma olur. Ha özel projeler için çok çok fazla kullanılıyor onu da biliyorum. 

Örneğin bir ara burada da dmx dmx diye dolanıyordum belki hatırlarsınız. Hadi şimdi interface'ler ucuzladı 15-20 sene önce Türkiye'de bile üretilmiyordu sanırım dmx protokol gönderen interface cihazları. O zamanlar arduinoyu bilsem hiç devre kurmaya uğraşmazdım. Zaten yoktu  o zamanlar da olsaydı devre kurmaz gider direkt bir arduino alır işime bakardım. Profesyonel bir dmx kütüphanesi yok sanırım ama çoğu projede iş görür. Profesyonelden kastım dmx kütüphaneleri biraz deneysel kalmış sanırım. Cihaz sayısı artınca hız optimizasyonu olmadığı için adım kaçırıyor diyorlardı. 


Bu arada dmx dediğim şey bildiğiniz konserlerdeki ışık masasının bilgisayara bağlanabilen versiyonu sadece. Işık masasından tek farkı ışık senaryolarının kolayca oluşturulabilmesi. Işık masasında senaryo yazmak zor değil ama uzun sürüyor. Tabii ki ilkel ışık masalarından bahsediyorum. Modern olanlar muhtrmelen bilgisayarla bağlantı kurup kolayca efekt oluşturuyordur. Bunu yapmamaları aptallık olur bence. 😂

20 sene önce ledlerin dekoratif kullanımı yaygınlaşınca insanlar bina dış cephelerine falan bilgisayar kontrollü efektler yapmaya başladılar. kullanılacak en iyi protokol de dmx idi haliyle. Bildiğimiz konserlerde kullanılan sistem. 

Yazımı daha da geriye götürebilirim kronolojik olarak. 😂 20-25 sene evveli bu led işlerinin artma sebebi de 90'larda mavi ledin seri üretime uygun hale gelebilmesi ile alakalı. kırmızı, yeşil vardı. mavi de gelince 25 senedir her yeri lede boğduk. 😂 Hiç sevmem bu yüzden rgb ledleri. Haddinden fazla ışık kirliliği yaratıyor. 

0