Anasayfa
3D Pazar
Konu Aç
Maliyet
3D Printer
E
Konuyu Açan
Emin
🥉 İlk Adım
31.05.26 16:35
6 Yanıt
33 Görüntülenme
0 Beğeni

Merhaba yazıcım flashforge ad5x istanbul filament ilk defa kullandım bugün baskıyı verip işime gitmiştim döndüğümde baskı yarıda kalıp havaya basmaya başlamıştı makine, Ekranda nozul tıkanıklığı uyarısı vardı. Daha öncede olmuştu. Filamenti aşağı ite basınca makine ayarlarında açılıyordu. Ama bu sefer ona basınca bişey olmuyor. Filamenti yukarı ite basınca ise dişli sesi gelip bırakıyor. Filamentin dişliye sıkıştığını düşünüyorum şütfen yardımcı olur musunuz? Şu videoyu buldum ama sorunumun çözümü bu mu bilmiyorum


https://youtu.be/KBqOQ2ESUeo?si=NwL2IFeCnjcSwwKH



Yanıtlar 6

doruk

Sorun aslında şu ad5x in hotend kısmı tıkanmış o yüzden dişli filamenti ileri itemeyince boşa dönüp sıyırıyor ekrandaki tıkanıklık uyarısı ve havaya basması da bunu gösteriyor zaten

yapman gereken hotend kafasını söküp içini güzelce temizlemek tıkanıklığı yapan artığı temizledikten sonra filament sıcaklığını da 5 10 derece artırıp baskıyı tekrar dene büyük ihtimal düzelir

0
E
Hocam söktüm kafayı içinde dişlilerde sıkışan filamenti çıkardım, ama şimdi normal bastığım filamenti takıyorum bu sefer sürekli arkaya gidip nozulu temizliyor ama baskıya başlamıyor, ıfs den filamenti de çekmiyor
0
doruk

hocam mümkünse kısa bir video atar mısın özellikle şunu görmek istiyorum filamenti load / besle yaparken ekstruder dişlisi dönüyor mu filamenti kavrayıp aşağı çekebiliyor mu yoksa dişli dönüyor ama filament hiç ilerlemiyor mu

bir de kafayı taktıktan sonra ekstruderin üstündeki kolu kapatıp kapatmadığını ve ifs den gelen borunun uçlarının tam oturup oturmadığını gösterirsen daha net teşhis koyabiliriz

0
E
ıfs den filamenti tak çıkar yapınca oldu da, artık tek sorun hotendin ön kafası bi türlü tam oturmadı ya da en başta da böyle miydi bilmiyorum, deneme baskısı vermiştim bitince atacağım kafa kısmını
0
doruk
Atın bakalım hocam yardımcı olabileceğimiz bir durumsa bakalım
0
ArthurvMorgan

Böyle şeyler için bazen soğuk çekim denilen yöntem de işe yarıyor, sökmeye gerek kalmıyor. Youtube'a soğuk çekim diye aratırsanız videolar var. Yapılan şey basit aslında. Nozulda kalan flamenti yüksek sıcaklığa eritip içinden attırmak. Üstten de biraz soğutup flamenti çekip kalanını almak. Ama tabii ki dişlilere falan bulaştıysa eriyik flament o başka. 

0